Çİn, yaş kısıtlaması olmadan, oyuncuların oyun içi harcamalarını, günlük oyun sürelerini ve oyuna giriş sıklıklarını kısıtlayacak şekilde, çevrim içi oyun yayınlayan şirketlere zorunlu tedbirler getirdi.
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte, çevrimiçi oyunlar milyonlarca kişi tarafından keyifle oynanan ve sosyal etkileşimi artıran bir etkinlik haline geldi.
Ancak, bu popüler eğlence formu beraberinde bazı riskleri de getiriyor. Çeşitli araştırmalar, aşırı ve kontrolsüz çevrimiçi oyun kullanımının bireyler üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceğini gösteriyor.
Çin yönetimi, çevrim içi bilgisayar oyunlarındaki zaman ve para harcamasına kısıtlamalar getirerek bu konuya müdahale etmeye hazırlanıyor. Ulusal Basın ve Yayın İdaresi (NPPA), çevrim içi oyun içerikleri ve alışverişlerini düzenlemek amacıyla yeni kuralların taslağını duyurdu.
Bu çerçevede, çevrim içi oyun yayıncısı şirketlerden kullanıcıların oyun içi satın almalarına, günlük girişlerine ve oyunda geçirdikleri zamana sınırlama getirmeleri isteniyor. Ayrıca, “irrasyonel harcama davranışlarını” denetim altına almaları hedefleniyor. Taslak kurallara göre, “ulusal güvenliği tehlikeye atan” ve “ulusal itibara ve çıkarlara zarar veren” oyun içerikleri yasaklanacak.
Bu haberin duyurulmasının ardından Çin’in en büyük çevrim içi oyun yayıncılarından Tencent’in hisseleri yüzde 12,4, NetEase’in hisseleri ise yüzde 24,6 değer kaybetti. Çin Görsel-İşitsel ve Dijital Yayıncılık Birliği’nin verilerine göre, Çin’de çevrim içi oyun satışlarından elde edilen gelir 2023’te bir önceki yıla göre yüzde 14 artarak 303 milyar yuana (42,8 milyar dolar) ulaştı.
Dünyanın en büyük çevrim içi oyun pazarı olan Çin’de, oyun içi harcamalara yönelik kısıtlamaların yayıncı ve geliştirici şirketlerin gelirlerini azaltması bekleniyor. 2021 yılında yapılan düzenlemeyle, Çin’de 18 yaşından küçüklerin çevrim içi oyun oynama süresi, cuma günleri, hafta sonları ve resmi tatillerde günde 1 saatle sınırlı hale getirilmişti.